• Breaking News

    Meta Tag Analyzer
    Check your meta tags!

    example: http://www.example.com.
    URL

    (optional)
    User Agent * (optional)


    Please enter the access code as displayed above.
    Access code

    Online Meta Tag Analyzer provide by SEOCentro.

    Wednesday, November 19, 2014

    Parut? Oh tidak!!

    Parut..semua pun tak suka kulit berparut kan? Tak kisahla parut luka, jerawat @ sebarang parut di badan. Tapi rata-rata pun paling x suka tengok parut di muka kan?

    Bagi yang mudah naik jerawat di muka, janganlah gatal-gatal tangan nak cuit ye, apatah lagi nak picit-picit kan..nanti jerawat belum masak orang cakap, tinggal parut hitam kat muka tu.


    Nampak tak? Ni parut kat tangan akibat mem'baking'..tak pasal-pasal kena tray oven panas. Ni pun dah buat kurang kecomelan kan..hehe

    Nak buat macammana ye parut-parut ni? Nak biarkan saja memang akan pudar juga nanti, cumanya akan ambil masa yang lebih lama.

    Saranan saya, cuba amalkan Vitamin E Shaklee. Sebiji sehari sebelum tidur akan membantu memudarkan parut.

    Vitamin E terbukti berkesan untuk mengurangkan parut jerawat serta parut-parut lain kerana ianya mengandungi antioksidan yang tinggi. Ciri ini dapat menggalakkan penyembuhan kulit.

    Lebih berkesan sekiranya ianya disapu juga pada bahagian berparut tu. Bagaimana? Anda hanya perlu cucuk Vitamin E dengan benda tajam, kemudian picitkan sedikit ke jari dan sapukan pada tempat berparut.

     Gabungan bersama Vitamin C akan mempercepatkan lagi penyembuhan dan kesan parut.
    Vitamin C bertindak memperbaharui sel kulit dan akan menghasilkan sel kulit baru yang akan membuatkan kulit lebih cerah.


    Selain dari vitamin C, ESP juga bagus diambil untuk membantu pulihkan sel-sel yang telah rosak. Jadi, cepatlah parut tu pudar.

    Perlu konsultansi lebih lanjut? 
    Hubungi saya: 019-4645429

    No comments:

    Post a Comment

    Apa kata anda?

    Beauty

    Travel