• Breaking News

    Meta Tag Analyzer
    Check your meta tags!

    example: http://www.example.com.
    URL

    (optional)
    User Agent * (optional)


    Please enter the access code as displayed above.
    Access code

    Online Meta Tag Analyzer provide by SEOCentro.

    Sunday, November 2, 2014

    Kembali bertenaga dengan Shaklee

    Badan nampak gagah, tapi sebenarnya nak panjat 3 anak tangga pun mengah..huhu..pernah jadi macam tu?


    Itu tandanya badan kita tak cukup tenaga..sebab apa? Ok, antara sebab yang saya sendiri pernah lalui:

    ~ Tidur tak berkualiti. Bangun pagi pergi kerja, balik rumah dengan rutin di rumah dengan anak-anak lagi. Tidur lewat sebab suka berhobi jugak.
    ~ pemakanan tak seimbang dan tak menentu. Biasala kadang-kadang tak ambil berat sangatkan bila dah banyak kerja nak buat. Kurang zat besi melampau pun boleh sebabkan badan letih dan seterusnya jadi anemia.

    Antara sebab lain;
    ~ mungkin tekanan kerja yang melampau, jadi banyak perkara perlu difikir, dibuat dan akhirnya badan sangat tak bertenaga.
    ~ kurang bersenam.

    Jadi untuk kembali bertenaga, perkara-perkara di atas perlulah dielakkan. Paling penting cuba buat jadual rutin harian. Saya sendiri juga cuba ubah rutin kita supaya ianya menjadi sesuatu yang tak memenatkan dan tiada tekanan di situ.

    Pengambilan supplement juga sangat membantu saya untuk mengatasi keletihan. Kebelakangan ni, saya selalu tidur agak lewat..bangun pagi memang akan agak lesu sekiranya pada malam tu saya tertinggal untuk ambil Ostematrix.


    Sangat beza jika saya mengambil Ostematrix..bangun pagi takkan rasa sakit-sakit badan dan fresh ja. Jadi, ianya supplement wajib saya!

    Selain dari tu, saya mengamalkan ESP dan horlics sebagai sarapan. Ternyata ESP sangat membantu saya kembali bertenaga seharian. Kadang-kadang rasa lemau ja nak naik tangga ofis, makanya cari lif la kan..hehe..lepas ambil ESP, alhamdulillah..segar bugar mata habaq hang! Bukan tu saja, ambil ESP ni buatkan kita kenyang lama..nak kurus sesuai sangat! Yang paling best bila konsisten ni, lepas mengepam pun belum rasa 'ketaq lutut'..kalau tak, mesti nak cari lunch dah walaupun bukan time lunch lagi..hihi


    Selain dari tu, beberapa cadangan supplement lain untuk kekal cergas bertenaga adalah;

    1) Cinch Tea-Mix
        - sebagai penggalak tenaga semulajadi, mengandungi Taurina bagi menggalakkan metabolisme dan lebih bertenaga


    2) Performance Drink
        - sangat bagus untuk kekal terhidrat espcially yang suka bersukan dan kerja di tempat yang panas. Ianya membantu stabilkan bendalir dalam badan dan menghidratkan lebih baik dari air kosong.


    3) Gabungan ESP, Performance Drink dan Mealshake @ dikenali sebagai Mighty 3 Gems Set
        - nutrisi lengkap yang berfungsi membekalkan nutrien dan keperluan seharian tubuh agar terus kekal bertenaga sepanjang hari. Sangat hot time puasa sebagai hidangan ringkas sahur dan berbuka. 


    Uisyh macam banyak ja yang boleh diambil untuk kekal cergas..mana satu nak ambil ni? Bergantung kepada keperluan dan bajet anda..hubungi saya untuk mendapatkan konsultansi.

    Riesha Ded

    No comments:

    Post a Comment

    Apa kata anda?

    Beauty

    Travel